ADVANCES IN ANTIFOULING COATINGS TECHNOLOGY

Antifouling paints work largely by releasing self-polishing copolymers have harmful impact on marine environment. But the European Biocidal Products Regulation (BPR) calls into question less harmful copper-based antifouling paints. Leading companies are updating their lines to meet the upcoming deadlines.

The new regulations require that all key biocides used in antifouling yacht paints in the EU be assessed. The RYA supports the BCF’s call for those responsible for the BPR to work with their European counterparts to establish a common, appropriate and pragmatic approach to biocidal product authorisation, especially with regard to setting realistic protection goals. The combination of environmental concerns, rising costs, and technological changes has spurred the search for better solutions.

Poisoning the ocean is not the only problem posed by organisms adhering to hulls. International Maritime Organization (IMO) director Stefan Micallef explained: “The IMO has been at the forefront of the international effort to tackle the transfer of invasive aquatic species by ships. Addressing hull fouling is a crucial step in protecting marine biodiversity. The treatment of hulls to reduce fouling by aquatic organisms has the additional benefit of reducing greenhouse gas emissions, since [it also reduces] drag.”

In 2017, the IMO announced it was allocating $6.9 million to its new GloFouling Project, covering both commercial and recreational vessels. All available approaches will be examined, including improved ultrasonic waves, nanotechnology and robotic solutions.

Deadlines to help companies to comply with their obligations under the Biocidal Products Regulation (BPR) and the Review Programme Regulation (RPR) are listed in the link below:

https://echa.europa.eu/regulations/biocidal-products-regulation/upcoming-deadlines

к списку новостей

Новости

ВНЕДРЕНИЕ СУЛЬФУР 2020 - IMO ВЫПУСКАЕТ ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ РУКОВОДСТВА

Международная морская организация (IMO) утвердила и приняла всеобъемлющий набор руководящих указаний и руководящих принципов для поддержки последовательного применения нижнего предела в 0,50% для серы в мазуте судов, которые вступят в силу с 1 января 2020 года. Соответствующий драфт MARPOL, «поправки», был также утвержден.

22 / 05 / 2019

Читать далее...

8 АПРЕЛЯ 2019 ГОДА DEADLINE ЭЛЕКТРОННОГО ОБМЕНА ДАННЫМИ

Поправки к Конвенции об упрощении формальностей были приняты в 2016 году и вступили в силу 1 января 2017 года.

17 / 04 / 2019

Читать далее...

РЕШЕНИЕ ПРОБЛЕМЫ ИНВАЗИВНЫХ ВОДНЫХ ВИДОВ

IMO вносит свой вклад в защиту биоразнообразия посредством своей Конвенции об управлении балластными водами (BWM), которая требует, чтобы суда управляли своими балластными водами, чтобы ограничить распространение потенциально инвазивных водных организмов.

15 / 03 / 2019

Читать далее...